23 Temmuz 2011 Cumartesi

otomatik pilot


''bilgisayarda fotolara bakıyordum tamam mı, arkadan zızzzzzzz vızzzzzz sesleri geliyor. dönüp bakmadım sivrisineğe. hiç bozmadım. salano gidip raidi aldım geldim. fıss fısss... iki fıss hacı! üçüncüyü sıkmadım. sonra döndüm işime gücüme baktım. o ara ezgi aradı. onunla konusurken döndüm baktım yerde yatıyor, aldım yerden klozete attım piçi'' karşımdakini esir almış, sanki puma avlamışım gibi heyecanlı heyecanlı anlatıyordum sivrisineği nasıl öldürdüğümü. yer yer şaşırma yer yer onaylama ile otomatik tepkilerle geçiştirdi eleman beni. otomatik pilotun devrede olduğu çok netti.


karşınızdakini otomatiğe alıp bunu ona belli etmemekte çok ince bir iki nokta vardır. en önemlisi aşırı coşup şaşırmalı tepkiler verilmemeli. en sık yapılan hata budur. ''anlattıkların o kadar ilginç ki şaşkınlıklar yaşıyorum'' demeye çalışılıyor ama olmuyor. misal yukarıdaki örnekteki eleman neye şaşırıyorsa artık? raid sıkınca bir sineğin ölmeasine mi şaşırıyor amınakoym? gerek yıllardır çekilen, sineklerin patladığı birbirinden tırt reklamlarından olsun, gerek üzerindeki sineğin sivrisineğin kökünü kurutur ibaresinden olsun raid sıkılan sineğin öleceği gerçeğine bir insan alışması lazım. adamlar bizi bu gerçeğe hazırlama için daha ne yapsın? sineklerin anasını sker mi yazsınlar?


otomatiğe almada yapılan bir diğer hata ise ilk hatanın tam tersi bi şekilde monoton tepkiler vermek. ''hııı evet hıhı'' diye onaylayınca da çok net anlaşılıyor niyet. hem de coşumsal tepkiden çok daha itici. şimdi düşündüm de en sık yapılan hata bu lan. bu daha sık yapılıyor sanırım. neyse kendi kendime çelişmek pahasına daha önce yazdıklarımı silmeyeğim. ''ama bi öyle diyorsun bi böyle diyorsun'' diyen olursa da ''ikizler burcu erkeğiyim. sık karar değiştiririm. hayatta herşeyden çabuk sıkılıyorum. maceracı bir kişiliğim var'' falan derim. fakat ''ne alaka lan benim babam da ikizler burcu o hiç böyle şeyler etmez'' diyen olursa burç geyiğini daha fazla sürdüremem hemen aşağıdaki fotoyu dayar ''zenciler iyi mi kötü mü?'' tartışmasını gündeme getiririm. konu değişir mevsim bahar olur...






zaten mutlaka İSMİNİ VERMEK İSTEMEYEN İZLEYİCİ FİLİZ OVAR şu anda neler yapıyor merak eden biri çıkar.

1 yorum: