3 Ekim 2013 Perşembe

hiç bir kızı etkilemeyecek filmler serisi no: 26



silvistırın olduğu 90lardaki dredd de ayrı bi şahane tabi de bu çizgi romana daha sadık. zaten 90larda yapılan çizgi roman uyarlamalarında ilk hedefinin uyarlandıkları çizgi romanı sikmek olduğunu daha önce şeyetmiştim. (daha önce dediğim de 3 gün falandır ama oraya ''üç gün evvel öyle dediydim'' yazsam hiç hoş olmazdı. şimdi böyle açıklayınca da hoş olmadı ama neyse) çizgi roman ingiliz olduğu için çoook ağır Warhammer 40K cılık var.




misal en başta yargıçların 40K nın  zabıtası  adeptus arbitesten alınması falan var. yukarıdaki eleman 40K da zabıtalık yapan bi kişi. nasıl da aynı dredd deki yargıç şekli di mi? silah, araç, şehir tasarımları da aynı kaynaktan.  normal şeyler bunlar olur öyle. bu kadar süper yapan o zaten çizgi romanını. haa ben çok mu deli takip ediyorum dredd çizgi romanlarını? hayır. bi roket atan gorillerin olduğu zoo çetesi sayıları falan vardı goriller memleketi haraca bağlamıştı yapmadıkları hayvanlık kalmıyordu bi ara onlar güzeldi de çok şeyetmedim. neyse.

nükleer savaş sonrası dünya ağır kayalardadır. işte radyasyonu olsun dünyanın çöl olması olsun falan bi takım sıkıntılar.  artık kimse ''Hoff deniz olmayan yerde yaşayamam abi ben yhaa'' diyememekte eşşek gibi deniz olmayan yerde yaşamaktadır. (her işte bir hayır var)  olaylar çölün ortasında 800 milyon nüfuslu Mega City-1 şehrinde  geçer. 800 milyon adamın biri de koskoca şehire Ayvalıkda yazlık site yapar gibi Dostlar-1 Sitesi gibi isim verilmiş olmasını yadırgamaz.    işte nükleer savaş böyle de korkunç bir olay. normalde ''ne gereği var'' diyeceğimiz şeyleri normal karşılamamıza neden oluyor. ben buradan bu mesajı aldım. ki burada sıkıntı o sondaki 1 den ziyade şehire Mega City diye isim koymak. bi kere çok iddialı. haa sorsan oranın da köftesi meşhurdur amınakoym. nükleer savaş sene olmuş ikibinikiyüz küsür ama o her şehrin köftesinin meşhur olma hadisesi aynen devam eder.




şehirdeki aşırı yüksek suç oranı ve biraz da şekil olsun diye düzeni yargıçlar sağlamaktadır. misal sen bi araba parketme davasından falan tartışmaya girdin ''vay sen girecektin de ben girecektim oraya'' diye. ortam geriliyor kavga gürültü oluyor. hoop yargıç geliyor seni de tartıştığın elemanı da dövüp gidiyor. böyle bir düzen sağlanmış. dredd bu ortamda en başarılı yargıçlardan biridir. olayı hiç gülmemek paso bi takım şeylerden hoşnutsuz bir ifadeye sahip olmaktır. ''galatasarayın schalkeyi elemesi yetmez yine de rezil oynadı sene sonu şampiyon da olamaz'' diyen Gökmen Özdenak gibi. çene yapısı falan da gökmenvari zaten. 




dredd kişisi fantastik olduğunu ilk bakışta idrak edebildiğimiz motoruyla filmin açılşında minibüsle kaçan torbacıları kovalamaktadır. elemanlar piyasada gittikçe daha da fazla yaygınlaşmakta olan SLO-MO adlı bir uyuşturucu satmaktadır. zerre mimik değiştirmeden çok süper vurdulu kırdılı ekşınlara girer ve hepsini indirir. (ya ne olacağıdı) .  merkeze gider biraz da orda memnuniyetsiz ifade yapar. merkezde kendisini yeni minyon yancısı Cassandra ile tanıştırırlar. aynı memnuniyetsiz ifade orada da devam eder. şahane minyon beybiye hiç yazmaz. ben olsam aklım çıkardı lan. direk ''okuyo musun bölüm ne'' diye yazardım. ama dredd yazmaz. gülümsemez bile pezevenk. bu arada  Cassandra psişik yeteneklere sahiptir. (cahiller bilmez buralar da hep 40K evet) bir bloktan çağrı gelir birlikte ilk görevlerine çıkarlar.






o ara ihbarın geldiği blokta olayları görürüz. Ma-Ma isimli sıkıntılı bi tip ve çetesi bazı elemanları öldürür. piyasadaki SLO-MO adlı uyuşturucunun da üreticisi bu tayfadır. Ma-Ma rolünde Lena Headey cidden başarılı. taş gibi kadının tipi çok net kaydırmışlar. ''aga gerçekten de zararlı bi şey herhalde bu uyuşturucu amınakoym'' mesajı çok güzel verilmiş. bravo. dredd yancısı ile olay yerine gidince orda bi takım tipleri döver. ''vay demek burada üretiliyormuş bu olaylar'' der. Ma-Ma nın çetesi silik hacker elemanlarıyla tüm bloğun dış cepheyi metal panellerle kapatır ki dredd kaçamasın içerde yakalayıp skertsinler diye. o ara merkezden ararlar paneller neden kapatıldı diye sormak için. hacker eleman ''yaa abi bişeye bakıodum ben yaa sıkıntı yok açarız'' falan der. merkezdeki eleman ''haa peki canım'' der ve inanır. ya da inanmaz ama düz memur zihniyeti ile ''banane lan saat olmuş 5, bu saatten sonra skerler'' der geçer.  


Ma-Ma  tüm bloklara ''bu elemanı indiren ödüllendirilecek. yardım ve yataklık edenlerin de tüm sülalesine kötü davranılacaktır'' anons yapar. bayaa  bi adam gelir dredd alayını kırar. hırs yapıp karşısına ayı gibi gatling kurup tüm binayı tararlar. milyon adam ölür ama dredd ve yancısı ölmez (o sahne cidden şahane lan:      http://www.youtube.com/watch?v=XCrWUZUPm0g   )






bi ara dredd'in minyon yancısı yakalanır. çetedeki bi takım tipler ayı gibi sarkar, laf falan atar cassandraya. şimdi dürüst olalım ben de laf atardım aga. gerçekten de çok aşırı nefis bir bayan Olivia Thirlby. bu sahneler filme gerçekçilik katmış yani.






dredd adam dövmeye devam eder. Ma-Ma dreddi dövmesi için 3 yargıç getirtir. dredd onları da döver. (hala yüzünde aynı ifadeyle) finalde gelir Ma-Ma ya kullananın olayları slov moşın gördüğü uyuşturucuyu dayar. ve camdan atar. Ma-Ma düşerken uzun uzun düşünür. gerçekten de ne fena bi insanım ben falan der. düşer ölür. dredd gülmez.  film biter. devamı gelse şahane olur.


tek sayılık Judge Minty hikayesini çok şahane kısa film yapmışlar o da çok süper. mutant, it, kopuk, serseri psyker  hepsi var. aha burdan:  http://www.youtube.com/watch?v=aavS_XUITXU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder